Wednesday

Tycker det är så sjukt spännande hur folk lever sina vardagsliv ute i världen, typ vad äter en 10- åring till frukost i Mongoliet? Kanske borde bli Antropolog i framtiden :P Men hittade denna artikel till min glädje i DN, om en vanlig kinesisk 11- årings vecka och blev nästan lite chockad att dom faktiskt proppar deras scheman fulla av aktiviteter. Med tanken att barn lär sig bäst innan puberteten.

Vardagar är det vanlig skola, sen hela helgen extra inköpta lektioner som matte (skulle jag behövt), engelska, fiolklasser etc etc dessa ungar är
aldrig lediga, jag som liten hade skrikit rätt ut, men dom verkar gilla läget.

Nu ska jag till skolan och skriva en opponering på ett Somalia- arbete. Swish! Hehe jag svensk 22-åring sover till 11, sen Uni i ca 4 h sen hem och kolla på film, har nog lite att inspireras av...




Inga kommentarer: