Lördag

Fick en chock i morse när jag skulle ta mig ner på stan för min optikertid, så nedrans kallt! Hade jag haft en termometer hade jag vetat att det var -20 grader och att man kanske ska använda mössa.. Isch! Gick sen till bokhandeln och köpte några böcker, yummie, gillar när studiebidraget precis kommit och man tror att man har ett himla överflöd av pengar, hehe. Jag och Minna tog en shopping runda innan det var dags att möta Magnus och två av våra faddrar.

Stadsbibblan hade ordnat en föreläsning av en holländare som överlevt Auschwitz och förintelsen. Han var minst sagt duktig på att berätta och ingen gick därifrån oberörd direkt. Framförallt inte de frikyrkliga som satt bland publiken och började prata om frälsning och helning och ja. Lite väl offspinn men ganska roande, speciellt som föreläsaren berättade att hans religiösa tankar försvann i och med den brutala verkligheten han levde i under förintelsen.

Vi gick till Royal sen och tog en fika för att värma upp oss igen, har varit en ganska crazy vecka med starten av Mount Everest liknande kursen Nationalekonomi, alla pratar om någon slags kulle vi måste pusha oss över för att komma in i tänket. Herregud, kände mig nästan självironisk då jag igen satt i ett klassrum (nu föreläsningssal) och stirrade blint på en tavla (nu tre tavlor) med en hel del grafer och ekvationer, trodde jag lämnat matten bakom mig. What the fuck............Ska till nöjesfabriken ikväll och tillfälligt (men effektivt) dansa bort alla bekymmer!!





Inga kommentarer: